תכנית "תעודת גמר תיכונית", ובשמה המקוצר תג"ת, נועדה לאפשר לחיילים לקראת סיום שירותם הצבאי להשלים 12 שנות לימוד, והיא נחשבת לסיפור הצלחה. הנתונים מצביעים על כך שאחוזי ההצלחה בקורסי תג"ת גבוהים ונעים בין %95%-98 .היקף המשתתפים בתכנית חיילים בכל שנה, המתגייסים לצה"ל מבלי שהשלימו את רף לימודיהם כמוגדר עומד על כ־240 בתיקון 29 לחוק לימוד חובה (תשס"ז-2007), וכעת יוצאים לאזרחות עם תעודת גמר תיכונית. מבקש לבחון את סיפור ההצלחה דרך התבוננות בתפיסת התפקיד של קבוצה מקרב פרק זה סגל ההוראה - תשע חיילות-מורות. הפנייה אל סגל הוראה מעוגנת בתובנה מחקרית מרכזית בשדה החינוך, הממקמת את המורה ואת איכות ההוראה כגורמים המרכזיים לחוויית למידה איכותית ומשמעותית. עלו השאלות: הכך גם כאן במערכת צבאית בהקשר כה ייחודי? מהו סוד הקסם? מה בתפיסת הזהות המקצועית, רכיביה ודגשיה עשוי לתמוך בהבנת צמיחתו של סיפור הצלחה במקום של חסך ותחושת כישלון, ואיך זה ש"כאילו מעפר פורחת שושנה"?