שוך הקרבות וההפוגה – ובעקבות זאת ההאטה הניכרת בקצב הפעילות של חיל־האוויר בכלל, ושל צוותי האוויר של האגף לתובלה אווירית בפרט, עם סיום הטסתם של מטוסי המסרשמיט – איפשרו למטה האגף, מצד אחד, להתחיל בשחרורם של אחדים מצוותי האוויר, שדרישותיהם ומעשיהם לא עלו תמיד בקנה אחד עם הדרך שבה ראה האגף את תפקידיהם, ומצד שני - להיות קפדניים יותר בקבלת אנשים חדשים. ביטוי מוחשי לכך נמצא בדבריו של מפקד האגף ליהודה בריגר, מרכז הפעולה במבצע "בלק":

בבלק 82 החוזר לעציון יגיעו בין הנוסעים דסטי מילר, הרבי נחמן, הרי שוארץ, אלפרד דוברוביץ ובוב לוריה. אין לתת להם כל סכומי כסף חוץ מאשר בשביל כלכלתם במקום וכרטיסים לג'נבה. נא הודיע לג'נבה כי גם להם אין לתת כל שהם סכומי כסף חוץ מאשר המינימום הדרוש לכלכלתם ועד להעברתם לפריז. בידי כל אחד מהם כרטיסי טיסה מפריז לניו־יורק עם תאריך פתוח. יש לדאוג להזמין מקומות למפרע במטוס היוצא מפריז כדי שלא יסתובבו במקום. לאנשים אלו מגיעים סכומי כסף שונים אשר ישולמו בניו יורק. את הפרטים על כך נודיע בעצמנו למשרד בניו־יורק. בג'נבה יש להודיע לאנשים כיצד להתקשר עם המשרד בניו־יורק. בידי כל אחד מהם סך מאה ועשרה דולר כל אחד.

לקריאת הפרק המלא לחצו כאן

לקבלת חומרים נוספים מבית "מערכות" לחצו כאן