פרק ג: אגף תובלה אווירית

מפאת לחץ האירועים והצורך המידי במטוסי הקרב לבניית יכולתו של חיל־האוויר להגן על שמי המדינה ולהשגת עליונות אווירית, טיפל מטה חיל האווירי בראשות ראש המטה, אהרון רמז, בכל פרטי מבצע "בלק". היתה זו משימתו החשובה ביותר של החיל באותו הזמן: תוך כדי ההפצצות המצריות, להעביר במהירות לארץ את מטוסי הקרב ואת הטייסים, שסיימו את קורס ההסבה, ואת כוח האדם הטכני, הדרוש להרכבת המטוסים ולאחזקתם השוטפת.
אין ספק, שההתעסקות הרבה במשימה זו באה לעיתים גם על חשבון ביצוע יעיל של פקודות מבצע אשר הוטלו על החיל. כך ב-21 ביוני, בעקבות אי הפצצת משמר הירדן כמתוכנן, כתב שלמה אורן, קצין קשר אג"ם חיל האוויר, ליגאל ידין, ראש אג"ם, כי הדבר נבע גם הפעם מייעכובים טכניים ארגוניים מסוג זה חוזרים ונשנים מדי יום ביומו. הכרח שייעשה משהו לתיקון ליקוי משווע זה במהלך העבודה של חה"א. על אותו הדוייח הוסיף ידין בכתב ידו: "האם אין אפשרות להתגבר על הקשיים השונים החוזרים ונשנים." למחרת שוב כתב: "גם הפעם היה איחור של 30 דקות בהמראת המטוסים לפעולה; מה שגרם לאי מציאת המטרה ע"י שניים מהם. הסיבה - אותם ליקויים ארגוניים טכניים בשדה."